torsdag 5 mars 2015

Gammalt pynt....



 Några gamla bilder, men jag är inte den som köper nytt pynt ideligen...,fjädrarna i ockra och bränd orange har hängt med i måånga år, för att inte tala om påskkärringarna i näver...den fina paradhandduken som här bara hänger som pynt ,hänger nu i vårt köksfönster som gardin, återanvändning är min grej:)



Den fina ägghönan är antik och helt felfri,den hänger givetvis också med ännu,och har sin givna plats på vårt matsalsbord:)


Dålig bild, men det ligger några söta ägg med Elsa Beskow och Jenny Nyströmmotiv på, där på byrån, gillar gamla pappägg...


Dags för penseer nu va?!:)



Vår minsting som här är runt tre år( skulle jag tro) han målar påskbrev:)....idag är han drygt 10 och vi får väl se hur många han målar i år;)

De fina gudläggen i boet köptes för säkert 15 år sedan på Panduro, gillar dem ännu....så inte mycket nytt pynt behövs i år, men jag har faktiskt köpt några gammalrosa fjädrar...men dem får ni se en annan dag:)
 Ha det!

1 kommentar:

Kristall & Pynt sa...

Hej Marie!
Jag köper inte heller något nytt pynt till påsk, för mig räcker det med lite ris och ägg.
Kram Sofia