lördag 20 december 2008

Julpyntat på lilltoan....och lite målat....


Även på lilltoan får det bli lite julpyntat tycker jag.......givetvis ska det brinna ljus i lyktor även här när man har gäster...det tycker jag är självklart...det blir ju så mycket trevligare då!
Nu fick jag ju fota i full belysning för att överhuvudtaget få några bilder...så nu blir det ju inte så mycket mys direkt......
En kvist eneris i ett vackert band tycker jag är fint på väggen!


En bonad även här!



I fönstret en repris från i fjol...ett par kökshanddukar till gardiner ...enkelt och utan en söm!
Röda natursnören håller dem uppe....



Lyktorna köptes på plantagen i fjol.....vet att de har dem även i år...nu fanns de i grått också...superfina!


En liten julstrumpa i filt från Jysk fick pryda spegeln.......en hel förpackning strumpor och luvor till granen, kostade 5 kr! på rean nu!


Tyvärr svårt att se färgerna här ...men detta är en vaxduk också den från Jysk ...med ett superfint mönster...kan ju verkligen komma till pass nu när det ska tillverkas godis i helgen!
Den är gulbeige med mönster i engelskt rött!
Kostade hela 15 kr metern!


Söta gammeldags bilder på barn......


Även en vacker kyrka i snö......


Vinterflickor... många fina bilder .....



Äntligen är jultavlan klar....har ju haft rullgardiner att måla emellan......



Men jag har även hunnit måla denna fina handdukshängare...den köpte jag hos Nostalgia och Kuriosa i Säffle häromdagen...den var då cremegul...men det passade inte i mitt kök...så nu är den vit!
Ni ska få se den på plats snart!
Allt för i dag....
Ha en fin fjärde advent!!

11 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Gomorron Marie...Så fint du pyntat..gästerna får det trevligt på toa:)..den där vaxduken var inte så dum....gamla slitna saker giillar jag oxå..tur min man gillar gamla slitna saker..och mej:)....om vi inte syns där "ute" så önskar jag dej en riktigt GOD JUL...kram..PIA

Anonym sa...

fina saker du visar, vad fint ni har det på toa :) ska kolla efter den grå lyktan, älskar lyktor, och den skulle passa på vår toa nu i mörkret :)

jag köpte en fin vaxduk på stoff och stils hemsida, med gammal skrift. men din var ett snyggt budgetalternativ, att jag missade den!!

stor kram sara

Annika sa...

Är ute på en liten "morronpromenad".... vad fint du gjort det.... så trevligt att vara gäst hos er...idag är det blask o tö o inge snö...:( tyckte detta var sååå onödigt när det var så fint ute..... din jultavla var underbar... 0 vaxduken ett klipp.... ska försöka ta mig i k ragen o fota lite... kanske blir det ett inlägg till före jul..... ha en mysig helg...Kram Annika

Anonym sa...

hallo igen :) ja jag gillar duken, smart och praktiskt :) slipper man hålla på att tvätta dukar iaf :) mindre strykning på köpet :)

synd att du inte kan njuta av doftljus, men det finns ju andra fina ljus man kan njuta av :)

stor kram sara

Vita hjärtan sa...

Vilken fin handdukshållare!!!!

Kram Annemari

IKT i min vardag sa...

Så mysigt med julpynt på toan! Där borde man faktiskt pynta mer.

Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint du har gjort det. Verkligen mysigt hemma hos dig. Bra idé att använda en handduk som gardin.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hagbacken sa...

Å vad mycket fint du visar! Vad fint det blev med kökshanddukar som gardin! Och handdukshängaren är underbar..

Önskar dig en riktigt god jul!

Kram Linda

Tvert-om-tanten sa...

Så fin voksduk! Ser ut til å være jul allerede hos deg... Vil ønske deg en god jul og alt godt i det nye året!

Klem

Morfars bod sa...

Har också fyndat lite på Jysks julrea. Otroliga priser.
Handukshängaren är kanonfin.
För att inte tala om jultavlan, lovely !
Trevlig söndag, V.T

Marie sa...

Vilken superfin vaxduk och vilken vacker handdukshängare! Så fint du pyntat på lilltoan, klart det måste vara lite jul även där!

Ha en riktigt God Jul!
Kram Marie