söndag 17 februari 2008

Eskil på gården och bilder från vardagsrummet



Här är min lille älskling Eskil 3 år.






Det här är vår gårdsplan sett från sandlådan.


Välkommen in i vardagsrummet! ursäkta de suddiga bilderna,och försök ignorera dammsugarsladden på golvet!

Blandad kompott på fönsterbrädan.


Min gamla chiffonjé i originalfärg.

I mitt vardagsrum finns det många udda stolar,jag tycker inte att man ska vara så kinkig, utan ta vad man gillar. Jag gillar ju dessutom att återanvända gamla möbler och saker på alla sätt!


Lite fånig bild, men ser ni den fina gardinstången, som jag äntligen hittade häromåret(hos tant Brun i Säffle).


Fåglarna är också från Tant Brun, skira gardiner från Jysk.


Var på Ikea förra veckan, fick tag på korgar att förvara ljus i (eldar VÄLDIGT MYCKET ljus!)
Ljusstakar är något jag inte kan låta bli att köpa! Den blåspräckliga är från Country Homes i Tällberg.


Min glasklocka är en gammal ostkupa, glasägg med skirt band köpt för många år sedan och min älskade ängel som är väldigt gammal.
Gamla kort ur familjealbumet och pärlbollar är vad som ryms i kupan för stunden.


Pärlgrått hörnskåp 1900-tal ,rymmer allt finporslin.
Tapeten hittade vi billigt på stuvbutiken i Karlstad.
Den är matt vit och mönstret i blankt vitt. Tanken är att vi (jag) ska måla gustavianska fält på väggarna sedan,då är det skönt att inte ha lagt en förmögenhet på tapeter.


Min fina gustavianska soffa, som aldrig verkar bli färdigklädd på gavlarna.
Tyget är iallafall grå/vit rutigt. Kuddar från Ikeas Alvineserie.
Det ovala soffbordet med pärlrand (som bara skymtar) har vi köpt på Holgården i Mora.



Öppna spisen målade vi helt vit, den var gulbrun och vit tidigare(inte snyggt).
Brasskärmen köpte vi långt innan vi köpt hus med öppen spis.


Kaos i bokhyllorna! Ja, ni ser ju att inredningstidningar är min passion, detta är bara en del.
Har prenumererat på exempelvis Allt i Hemmet sedan 1989! Bokhyllor och fåtöljer från Ikea.


Usch, vilken suddig bild, men mitt älskade bord syns lite bättre.


Väggen nedanför tapeten är bara målad i grått, på den gamla tapeten.
Tanken är att någon gång sätta brädor under mittenlisten och målade fält över.
Så hade jag i min affär förut och det var väldigt snyggt!
Spegeln är köpt i en antikaffär i Örebro. De cremegula stolarna köpte jag på Mio 1996,
Då tyckte jag att de var de snyggaste som fanns(dyra var de också)så därför åker nog inte penseln fram på dessa.
Därav de cremegula inslagen. Stolarna ska nog bytas mot riktigt gamla, när det finns råd.
Det vita skåpet är från min gammelmormor och gammelmorfar (han har gjort det!)
jag målade det för ca 10 år sedan,(det var väldigt förstört då det stått kallt).


Min Eskil.


Gamla franska modebilder,baksidorna är av trä och svarta originalramar!


Som synes blandas nya och gamla stolar,grått och gult.


Söt gammal tavla från LopNor i Leksand.


Okänd ur familjealbumet.


Likaså.


Syrene


I måndags fyllde min äldste, Jonatan 18 år!



Snöbollsljus i sockerskål.


Matbordet köptes för 120 kr! Det var brunt ,men ett lager matt grundfärg i grått gjorde susen!
Konstigt, när man målar till en kund då är man jättenoga, och målar många lager efter alla konstens regler, men till sig själv ska det gå fort!
Ja ,det var alla bilder för idag, hoppas att någon har blivit inspirerad av min inredning med enkla medel.

1 kommentar:

Millas hem sa...

Hej!
Jag var tvungen att direkt skriva tillbaka för att jag blev så glad för din kommentar hos mig!
Jag är också 38 i år och fyra barn, så det känns lite kul att man på något sätt är i samma tid!(lite konstigt formulerat av mig men du vet....)
Har igen tittat på dina bilder och ditt hus och gården och allt är jättecharmigt!!
Kram Camilla
Jag länkar dig gärna!