lördag 16 februari 2008

Huset i vårsolens glans!




Här är vårt hus,ser kanske inte mycket ut för världen.
Ett 1875 års hus ,ombyggt i värsta funkiseran! Men jag har planer..........fortsättning följer!
Insidan har dock redan fått en annan stil, som ni kanske förstår.
Jag älskar ju naturligtvis också den nötta, slitna stilen,gärna vitt och grått i skön 1700-talsanda,men också med inslag av färg och dramatiskt svart.
Jag som är en riktig lantlolla trodde inte det var sant,när vi för en månad sen äntligen fick bredband och jag fick komma ut och se lantlivsannettes blogg som jag läst om i Lantliv(tidningen)Tack Annette!
När jag sedan hittade alla andra själsfränder därute trodde jag att jag drömde! Ni fattar vilken lantlolla jag är på skalan,va!!????
Och tänk så många som verkar läsa Vakre Hjem,trodde typ att jag var ensam i Sverige(nästan)sedan jag började läsa den 2006!
Nu tillbaka till vårt hem, som vi ju inte för så länge sedan flyttade in i. När vi köpte huset var det i bästa 80-90-tals stil, lila, illgröna ,klarblå väggar med ballongbårder, segelbåtar, trekanter,fyrkanter alla möjliga hemska bårder!
Kunde vi bo så utan att behöva innläggas någonstans??
Skulle inte tro det!
Det blev lite av en panikrenovering på de 3 månader vi hade på oss innan vi skulle flytta ur vårt gamla hus. Som alla förstår är det inte precis klart,det fattas lister ,foder,delar av kök ,väggar(rum som ska delas av)men vi kan bo här nu.
Idag tänkte jag visa min hall,om det nu går att sätta in bilden.Just nu har jag bara min mobil att ta kort med,kameran har gått sönder,
men ni får ha överseende med det.


















Välkomna in i stugan!
Kom nu ihåg att vi inte är klara ännu,så få inte stora självan!
Nu är det så att min mobil tar med lite mer på bild än vad jag tänkt mig,det går tyvärr inte att redigera bilderna så det kan bli lite brÔte här och var (jag har ju 4 barn och en gube.....)
Här i hallen valdes tapeten efter vår fina gamla gustavianska soffa i originalfärger.
Jag blev så glad när vi hittade Sandbergs nya tapet Kajsa(tror jag den hette) i somras.
Trappen och golvet har vi målat i grått.
Där det rutiga tyget hänger,ska vi sätta pärlspånt och göra en dörr sedan.
Den gamla dörren som syns till vänster,har förmodligen suttit i den gamla glasverandan som ytterdörr,vi hittade den på logen!
Nu fick den bli innerdörr istället(till vårt vardagsrum).
Som ni ser fattas lister och foder,och ytterdörren har jag inte tagit någon bild på,den ska bytas så fort det blir lite varmare.
På den nedre suddiga bilden ser ni den vackra sladden till datorn i övre hallen,är det inte snyggt att drapera sladdar så????
Ni ser också mina gamla barnstövlar(de är tänkta att stå där,ni skymtar också min lille sons stövlar,de får också stå där men var inte tänkta att synas hm...)
Nej, nu får det vara nog med detta som första försök,(om nu någon orkat läsa allt svammel?)
Nu ska jag titta på trav med guben,dricka kaffe och därefter blir det melodifestivalen.
Ha en trevlig kväll själsfränder!


















Inga kommentarer: