lördag 2 maj 2009

Ostajlat......


Jag har inte hunnit med att blogga och fota något särskilt nu i helgen....har målat en hel del
...och så var vi faktiskt på inte mindre än två auktioner igår!!
Och det var väldigt lääänge sedan , så det var roligt!
Vi köpte lite fina saker...men det får ni se när det är rengjort och utplacerat...
Dock kommer en del saker att hamna i min loppis så småningom...eller antikloppis kanske man ska kalla den...?



Det har blivit väldigt grönt ute på några dagar!!
Ni såg väl på TV att vi slått värmerekord, och haft sommar i April!
Man kan ju bara fundera på om vi får sommar i juni, juli...eller blir det höst tro?



Ja, som sagt inte har jag hunnit ta några fina bilder inte...totalt ostajlat...här en något fallfärdig bukett på matsalsbordet...med en flicka intill.


Jag var tvungen att fota Eskil häromdagen...han fick en vaniljbulle...det är nog första gången han fått en sådan stor bulle, och man kan ju säga att han var rolig att se på när han åt, hihi!
Ja ytterligare en vardagsbild...målargrejer framme för rullgardinsmålning, bordet utfällt för att kunna sitta och måla...ja, här är min verkstad/ateljè!
Ett fasligt torkande och tvättande mellan varven av bordet...snart är det väl utslitet, haha!

Allt för ikväll....ska försöka få till lite vackrare bilder nästa gång....

11 kommentarer:

Anna tassar in.. sa...

Mmm Marie du det är en underbar tid ute nu..och som alltid är jag så glad när jag får titta in till dig..va..sitter han inte där och käkar bulle som Marie så kärleksfullt bakat i köket..joho..så är det..Du jag kan tro att det går åt stor plats när du ska måla rullisarna..himmel så kul det måste vara..jag gillar ju den sortens jobb oxå..men nu har jag ju målat huset jag ...himmelsblått..har bara en vägg kvar..:)lite kul det med..kram på dig där förklädesMarie :D

Kristall & Pynt sa...

Hej! vad kul att ha en egen loppis, jag har oxå funderat på att ha en egen loppis, men får lägga det på sikt ett tag till. Jag gillar dina rullgardiner kan man beställa en av dig?
Ha det gott

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint bord du har, och sonen ser ut och njuta av sin bulle. Så skönt och bo som du, ser att det är natur du ser genom fönstret. Vi ser en massa grannar...
Kram till dig
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vackra bilder jag tycker det inte alls ser ostajlat ut, det ser jätte mysigt ut. Vilken go kille!!
Ha en skön söndag
KRAMAR

annelajsan sa...

Oj - vad du ligger i! Har beställningarna "rullat" (fyndigt he he he) i mängd efter annonseringen!? Så roligt med auktioner...kommer inte ihåg när jag var på det sist...maken säger att vi måste rensa innan vi tar hem mer...och jag får nog hålla med...men denna helgen har det varit andra prioriteringar. Dessutom har jag ju nära till antikloppisen....så jag kikar in till dig i stället! Så gullig lilleman med bullen - ett magiskt ögonblick för honom kan tänkas :)

Helena sa...

Jag kan tycka att det är lite sköööönt att se att även du kan ha det lite upp och ner och ostajlat ibland!! Fint är det ju ändå! Go han är, lillgrabben, med bullen i högsta hugg!
Och jaaaaa!!!!!!! Vad underbart med vår! Men visst blir man lite rädd när man funderar över växthuseffekt och annat?? Påsk var ju faktiskt varmare än vad midsommar brukar vara!!!
Kram

Vardags-mirakel sa...

Gillar ditt "ostajlade" hem! Två auktioner...ska bli kul att se vad du handlade. Ha det bra, kram Eva.

Katarina sa...

Vad roligt att gå på auktion! Jag längtar tills sommarauktionerna drar igång. Hoppas vi får fint väder i sommar också. Hittills kan man ju inte klaga på den vår vi haft.. Ha det bra!
Kram Katarina

Majas skafferi sa...

Hej! Lite ostajlat är ju bara mänskligt..det ska väl synas att man "lever" också! Gud vad kul med auktioner.Jag längtar till en riktig bond-auktion med packad fikakorg, fint väder,bilen full i fynd på hemvägen :)
Ha en bra vecka!

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det underbart när det börjar att blomma. Nog har april varit härlig med mycket sol. Vi har haft 230 soltimmar på vår solpanel bara i april, det är härligt.
Nu blir jag avis på dig, två auktioner. Det var inte illa.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Lantligt i stan sa...

Smaskens med vaniljbulle! Roligt med auktioner! Längtar till sommarens gårdsauktioner! Härligt har det varit i helgen med det vackra vädret. Tyvärr ser det ut att bli lite sämre nu. Läggdags börjar det allt bli för mig nu, kvällen blev sen igår.
Kram Anki