onsdag 24 mars 2010

Gillar denna kulör.....


Hej på er!
Jag har ju en svaghet för denna beigegula färg...som inte tycks gå över......i vårt förra hus hade jag MYCKET i denna färg...ni som följt mig länge vet att jag även hade gustavianska stolar i denna kulör, som jag dock blev så trött på förra året att jag sålde.....det tog dock inte lång tid innan jag hittade denna gustavianska skänk och spegel rätt kulör:)
Det är bara att inse...jag gillar denna färg!


Ja inte bara denna kulör...det ska blandas upp med vitt, grått, svart....
ett helt vitt hem är jättevackert hos många, men jag vill ha lite mera.....ruffigt nött....matt guld....men basen är vitt och grått...alla lister och golv är målade ljusgrå .....och som det känns nu är jag så glad i denna beigegula skänk...lilla bakelsesoffan.....lilla bysten , spegeln och annat, så här får det vara denna färg i allafall än så länge;)
Ha en fin onsdag!

5 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Marie!

Hoppas allt är bra med dig! Jag läser att du målar för fullt, vad roligt! Du har ju också en alldeles egen nisch med dina handmålade rullgardiner, de är verkligen unika!

Mitt hem kan inte heller vara vitt. Jag måste har lite kontraster och gillar gärna mörkt, grått och creme!
Det är alltid så mysigt hos er. Det ser ut som i den underbara boken *ler*.

Ha en fortsatt skön vårvecka. Idag skiner solen här igen;)

Många kramar
Karin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Håller verkligen med om den kulören och de övriga du nämner.
Det är så fint! Pärlkanten på byrån gillar jag.
Jag har ett fönster som är 1270 mm brett och där vill jag ha en målad rullgardin, vilket mått tar jag då?
Har du så att det passar om jag beställer en målad gardin?
Kram
Carin

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Jag ringer dig imorgon, torsdag, förhoppningsvis. Nu ilar jag bort!
carin

Malin sa...

Hej igen och tack för den värmande kommentaren :) skönt att hitta någon som älskar inredning lika mycket som en själv. Blir så imponerad av alla dina bilder, Så ljuvligt hem :)

Kram på dig

/ Malin

Viola sa...

Jag gör som du...tar vitt och grått som bas...sedan vill jag ha mina bruna färger...ha en skön helg, kram