tisdag 13 april 2010

Blommor och blader.


Idag blir det ett blommigt inlägg....jag älskar blommor och grönt och skulle ha svårt att klara mig utan det, men inte behöver det vara några dyrbarheter inte, Lind och Forsythia i kruka som grönskar vackert, duger gott.
Hoppas bara att man ska få lust med trädgården nångång också, fast jag är mera en "wild and crazyträdgårdstant"!
Inga raka rabatter här inte!

Pelargoner, pelargoner...det har varit min största blomlast så länge jag kan minnas, långt innan pellisar blev trendigt, fast nu är man så inne då;)
Denna gamla älskling blommar i sängkammarfönstret.


Vita pelargoner och scilla i glas....



Små rara blåsippor i gammal flaska....



Avslutar med makens fina blombukett, han hade födelsedag igår!
Visst är det vackert med dessa ljusgröna nejlikor till det gräddigt vita!!


Ha en fin vårdag!

5 kommentarer:

Mitt Stugliv sa...

HejHej!

Mmmm, såååå ljuvligt hem och så fina blomster.Åså får du gratta mannen.

Ha en fin kväll
KramKram
Lotta

Weronicha sa...

vad VACKERT ni hart! skåpet, gardinen, blommorna o aaaaaaaaah... FANCY!!!
me like!

Marie sa...

Jag skulle heller inte klara mig utan blommor och blader, är nog smått beroende, hihi. Men jag säger som du, det behöver då verkligen inte vara något märkvärdigt. Just nu består grönskan av små buketter med vitsippoor lite här och var och så lite olika slags kvistar ifrån trädgården.

Jättefina bilder, du har ett så fantastiskt vackert och personligt hem Marie.

Kram Marie

Inspiration i vitt sa...

Härligt vårlikt hos dig Marie, man känner hur alla fina blommor trivs hos dig och ditt hem. Ha en fortsatt härlig vecka och kram på dig/Ingela.

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie!
Pelargoner är ljuvliga...Man blir såå glad när man ser en liten knopp spira...

Ha det gott/ Kram Malin