måndag 24 maj 2010

Herbret Antik.


Om ni råkar ha vägarna förbi Dals Långed i lilla vackra Dalsland , så ska ni absolut besöka våra goa vänner som har Herbret Antik, en liten men naggande god antikaffär!!:)
Så här ser det ut när man kliver över tröskeln i det lilla fina Härbret.


Här har vi övervåningen, som också givetvis bjuder på lika mycket fint!

Och denna vackra "gardin" av gamla florabilder blev jag helt kär i !
Det finns också ett garage med lite mera loppis i....så kika dit vettja!

På vår lilla balkong får man pynta efter bästa förmåga, den är ju rätt trist med den vita eterniten....men i år ska väl iallafall fönsterna målas, så det blir lite trevligare!
Hägg piggar väl alltid upp, både till doft och utseende!:)
Ha det gôtt!



5 kommentarer:

Pilgården-Susanne sa...

Det ser verkligen mysigt ut i antikaffären! Synd det inte ligger närmare (eller tur kanske), o din loppis också.
Kram Susanne

Hobbykällaren sa...

Hej.
Va fint det såg ut i antikboden, verkar värt ett besök.
Du har en jättemysig blogg, underbara bilder, så nu är vi dina "följare" :)
Kramar från Anna-Karin och Kerstin.

Viola sa...

I den affären kunde jag ha stannat länge...:D hoppas allt är bra med er och att affärerna flyter på....ha en fin dag, KRAM

Annika sa...

JA du Mari.. ser att det händer grejer hos dig... du målar o står i nya grejer i affären har du...:) o vilken mysig liten antikbod du har hittat.... skulle gärna ta en tur dit ja mä... o boken du som jag läst tror jag kommer att komma ut till hösten.... det var en mycket stor är i att få läsa o tycka till... jättekul... men det kommer att komma på min blogg när den väl har kommit ut.... hoppas du har en härlig försommar o att solen lyser hos dig mä idag.... jag ä lite ledig nu nåra dar så nu ska det piffas o planteras lite o sen göras lite grejer inför sommarens kulturevenemang här i Eda kommun.... 2 veckors utställning av lokalt hanverk o konst på nåra ställen runt om i kommunen.... kul... HA det så gôtt... Kramar i massor.. Annika

Lajsan sa...

låter som ett givet utflyktsmål i sommar! En helt annan sak...jag behöver snarast få svar på mailen ang. Rosellen....