lördag 6 september 2008

Lite mera fönstertitt, och så en spegeltitt mä....


Plockade in mitt fina fågelbad som jag fick till Mors dag.....passar ju hur fint som helst i fönstret tycker jag...det blir nog nåt pynt i det snart tror jag.....


Ännu är det grönt både ute och inne.....dessa fina gröna tuvor
vet jag inte vad de heter, men söta är de!



Äntligen är fina lampan som jag köpte i Rättvik hos goa Lisa på Furutorp uppsatt.
De fanns ju i zink också, men se då var det tvärstopp för Guben, se det ville han då inte ha...
ja, jag har faktiskt en Gube som har åsikter i inredningsfrågor....eller ja, han vet väl iallafall vad han inte vill ha:)
Men det gick så bra så ,med en gräddvit lampa också!!
Och fy vad trist med det tråkiga termometersladden till höger där...ni kan ju låtsas som ni inte ser den!!


Här var det blommigt åt alla håll och väderstreck!
Ja, ni tror väl inte jag är klok, men denna söta tyllgardin köptes innan vi flyttade hit, och till en helt annan tänkt halltapet....men sen ändrade vi tapet, när vi blev så kära i denna blommiga "Kajsatapet" från Sandbergs.
Men nu var det så att detta gardintyg kostade 99 kr m!...och det tycker iallafall jag är rätt dyrt, så då är man ju nödvändigt tvungen att använda det på nåt sätt...behöver jag säga att vi köpte mååånga meter.....?!
Ja, ni vet ju att jag är allergisk mot nål tråd och symaskiner....så jag har bara fållat för hand så det blev lite uppknutet här och var.....lite fööör duttinuttigt kanske...men det får duga nu i höst!



Tyget är verkligen sött med roströda blommor på cremefärgad botten av tyll.
Som ni vet, är ju tapeten med nästan samma blommor i samma färg så det blev ju inte heltokigt iallafall, får väl se hur länge man orkar va så blommig bara....?



Jag fyllde år förra veckan , och denna fina teckning gjorde min Edvin till mig!!



Och denna fina gamla danska (iallafall inhandlad i Danmark)spegel, köpte Guben min i smyg till mig, på Herbret Antik!!
Visst är den fin!

Allt för ikväll....önskar er en fortsatt trevlig helg!!

Och snälla ni anonyma som läser denna blogg , jag skulle gärna vilja få nån liten hälsning från er också!!(Det räcker med ett "hej")...jag tål både ris och ros!

15 kommentarer:

Marie sa...

Får väl börja med att gratulera dig på födelsedagen lite i efterskott. Vilken vacker spegel du fick och gullig teckning du fick av sonen.
Gillar din söta lampa och fågelbadet passade ju jättebra även i fönstret.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Marie

Karin Lindström sa...

Hej Marie!
Grattis i efterskott! Spegeln han köpte till dig var ju helt perfekt till er!
Är ni bättre från förskylningen? Det är ju typiskt när skolorna börjar. Men fint har du det som vanligt i alla fall!

Ha en fortsatt skön helg,
Många kramar
Karin

Annaewa sa...

Hej och tusen tack för din hälsning! Jättefin spegel, din Gube har bra smak! Grattis i efterskott på din födelsedag! ha en fortsatt trevlig helg!
kram annaewa

Gårdsromantik sa...

Han har ju riktigt bra smak maken!
Den där dpegeln var så fin - men han kanske fick en hint?

Kram Maud

Hagbacken sa...

Hej vännen, tack för dina fina ord..jag håller med..bara det att jag inte alltid trivs med mitt heem..det där med förnyelse och så...stoort grattis i efterskott (KRAM)

Jag tycker du har så mycket vackra saker i ditt hem, och skulle gärna "byta" till mig ditt vackra hus,,,

Kram Linda

Anonym sa...

Hej Marie! Hoppas att ni är bättre från förkylningen du och lillskrutten.Och en STOR grattis kram i efterskott.Therese

hemtrevnad marie sa...

Tack ska du ha Therese!!
Jo, tack vi är allt bättre nu, lite hostiga bara...
Du, rullgardinen bygger hela 104 cm upptill med fästet...det blir kanske för brett för din kornisch??
Du får gärna ta dig nån tur nån dag och få fika!
Tisdag är vi lite uppbokade liksom fredag men annars vet jag inget nu...du kan väl slå en liten pling!
Kraam

Inspiration i vitt sa...

Lampan som du köpte i Rättvik har jag tittat på många ggr, tycker den är så fin.Vad mysigt att din karl köpte en sådan fin överraskning till dig, spegeln var såå fin förstår att du blev glad för den.
Kram på dig/Ingela.

Viola sa...

GRATTTIS TILL DIG I EFTERSKOTT! VILKEN MYSIGT OCH VACKERT HEM DU HAR. DU VISAR ALLTID SÅ RARA BILDER. GARDINEN BLEV JU SÅ FIN IHOP MED DENNA TAPET OCH VILKEN SPEGEL, EN SÅ RAR GUBBE SOM VET VAD HANS GUMMA VILL HA. VAKNADE IDAG TILL ETT RIKTIGT RUSKVÄDER IGEN! VILLE DRA TÄCKET ÖVER MIG, MEN NU ÄR DET BARA ATT GÅ UT MED GAMLA LABBE! HA EN BRA MÅÅÅÅNDAG, KRAMAR FRÅN VIOLA

Gårdsromantik sa...

Hallå där!

Nu fick jag se din vackra tapet igen.

Funderar på var jag skall ha den i Kyrkbyn...
Bysten kostar 215:- på rean tyvärr är den ju ganska tung så billigaste frakten är 110:- med dhl.

Maila mig på hjortgarden@gmail.com
om du är intresserad.

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Jag glömde ju - bysten är ca 29 cm hög.

Kram igén från Maud

Anonym sa...

Hej! Är en sådan där "anonym" människa, jag kopplar av framför datorn och olika inredningsbloggar. bor på landet i ett hus byggt 1955 och det mesta här är ganska skruttigt, vill göra om överallt(nästan) och drömmer mig bort hos dig och många andra! ni är många därute som har det jättefint!!! tack för alla tjyvtittar!!

hemtrevnad marie sa...

Hej du anonyma!!!
Jättekul att du lämnade en kommentar och du är så välkommen att titta, om du finner nån inspiration i min enkla boning!!
Sen tror jag nog inte alls att du behöver göra om allt därhemma!
ha en trevlig vecka!
kram

Gårdsromantik sa...

Madonnorna och änglarna är tyvärr slut.

Jag tar hem fler så fort vi öppnar i Kyrkbyn - men det dröjer nog ett tag.

Kram Maud

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie!
Grattis i efterhand....hoppas du hade en fin födelsedag..Spegeln du fick av gubben är jättefin...
Kram Malin