måndag 15 juni 2009

Blommor och loppisförberedelser...


Snabbtur in till samhället idag....skulle till bibblan, men de hade visst börjat med sommartider, så de stängde redan 17.00?!
Ja ,bara att vända hemåt igen...bråda tider med loppisförberedelser...det har ju inte direkt varit superväder nu ett tag, så målningen med torktider blev ju längre än väntat...men nu kan man börja diska och ställa in saker iallafall...och det tar sannerligen tid...får väl se om man hinner allt?
Det blev dock lite köp på hemvägen, då blomgubbarna hade utförsäljning...rätt så utplockat....men jag fick två stoora moderplantor av Mårbacka!
Lite murgrönor och en tvillingblomma i rosarött, det kan nog bli fint när det växt till sig lite!
Här står de i gamla tvättbyttan utanför loppisboden...


I rundeln som inte är direkt fin just nu....(det har inte blivit klippt under allt regnande, och igår hade vi en dag på vift)
Det planterades en rosa Mårbacka här också, en tvillingblomma, murgröna och två mejram, som jag tycker är en vacker kryddväxt...en sort till i lite lila/vitt blev det mitt i allt, för att ta upp färgerna i våra penseer som ännu blommar väldigt troget...jag tror det är en sorts petunia?



Denna fina ram med fotografi fyndade jag på Herbret Antiks loppis igår!!


Vår bondpion blommar äntligen, med en enda blomma.....vacker är den dock så det förslår!


Ja, nu ska denna gamla skylt sättas upp på boden vilken dag som helst!
Allt för idag!
Ha det gôtt!

13 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Oo så mysigt!! Kul med loppis...skylten till blev ju kanon!!!

keam Millan♥

anneli sa...

Wow! Så roligt att komma igång! Härligt med promenadavstånd till Loppis!!! Jag har ju redan buisness på gång ;) Fler som fyndat och planterat - det kommer att bli kanonfint!

Annica sa...

Pioner är mina absoluta favoriter! Här har de inte börjat blomma än utan jag väntar fortfarande...

Härlig shopping!

Kram Annica

♥ Pia... sa...

Hej...när öppner du??..och är det långt till dej tro...från mej alltså:)...skulle kunna tänka mej en tur...i sommar..på min semester...kram.PIA

Rummet för välbefinnande sa...

Nämen vilken tur jag har - nu hann jag ju med ett till inlägg från dig innan jag stänger ner datorn. Då passar jag på att önska dig lycka till med loppis-öppnandet och hoppas ni får en riktigt fin midsommar.
Skulle nämligen tro att det inte blir så värst mycket mer bloggtid för mig på några dagar nu.
Kram Mia

hönemor sa...

Hej du, du säger väl till när du öppnar loppisen så att vi kan stå i kön vid dôrra när den öppnas. Pioner är så fina, en ska visst kunna torka dem har jag läst någonstans. Kram Katarina.

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Så mysigt med loppis! Synd att jag bor så långt bort...men det skulle kanske vara värt en liten semestertur till Dalsland ;)

Kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul att skylten ska på plats igen! Härligt med loppis, synd att det är lite långt bara...
Kram
Marie

Kristall & Pynt sa...

Så fin skylt,skulle vara kul att besöka din loppis någon gång.
Ha det gott
Kram Sofia

STENLYCKA sa...

Måste nog göra en tur till Dalsland i sommar och kolla ditt loppis.
Vad roligt att pionen blommar så vacker den är.
Ha en fortsatt bra midsommarvecka!
KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lycka till med din Loppis, fina blommor som möter dina kunder. Och glad midsommar.
Kram AnnaMaria

Anna tassar in.. sa...

Men en sådan härlig skylt..jag blir ju helt glad av den du ver skyltar gillar jag..det skrivna ordet med..du är en fena på att texta vackert..

jag ser att du har berg i dagen på tomten..mmmm så pass härligt..jag har ju det i sommarhustets trädgård..ett bautaberg kan man säga..violer trivs ofta där..mmm Marie så fint och trevligt du har det..

Stina sa...

Kram och puss till Eskil och hans goa mamma.:-)