fredag 11 december 2009

Fredag...igen....


Ja, så är det fredag igen...dagarna bara rinner iväg nu i dessa tider...igår var vi till Göteborg, då sonen går på kontroller på sjukhuset där....vi passade på att ta med ungarna på Lisebergs julmarknad en liten sväng, så det blir lite roligt av dagen också...tyvärr hade jag inte ens laddat mobilen, så den blev svart lagom till besöket där...typiskt!
Här är en bild jag tog i vårt halvfärdiga kapprum häromdagen, enda julpyntet, en liten strut med enris på spegeln...i detta rum har vi inte ens el indragen ännu....så stora ljusstakar är bra att ha:)


Dessa häftiga hörnskåp i par, hittade jag på auktionskompaniet i Göteborg förra veckan och vann dem på en nätauktion!
Så de hämtade vi också igår...än så länge står de just i kapprummet, vi får väl se om vi hittar en plats till dem i salen...?



Riktigt fräcka var de tycker jag...tapetserade med svart tapet och pärllister i guld, samt marmoreringsmålad skiva...lagom nötta!
Tyvärr var de lite grönare än de såg ut på bild, så jag vet inte hur de passar in, har en ide om att ha dem på var sida av öppna spisen, men först får de rengöras förstås...det har maken lovat göra i eftermiddag...själv ska jag dra igång att baka småkakor, sonen ska sälja med sin klass på julmarknan här i byn på Lördag!

Vi hämtade ett par andra saker i Göteborg också, men dem får ni se en annan dag:)

Ha en fin fredag....ikväll blir det bänkning framför Idol..eller hur?!

4 kommentarer:

Anneli sa...

Hej på dig! Vilka skåp!!!!! Helt i min smak verkar det som! Lite orientaliska eller hur! Wow. Ja hos dig verkar det vara julfint och klart. Jag ska försöka få lite ordning här också nu...men jag tar det med ro, vägrar stressa nu efter alla härliga semesterdagar i solen. Hoppas det gick bra med proverna och visst är det vacker på Liseberg!

Annika sa...

Det var ena snygga skåp du ropat in... jättehäftiga.... där hade du tur... o en tur te Götet är ju aldrig fel det heller... ni hade det bra kan jag tänka.... du julstressar väl inte för mycket nu..... kram o trevlig lussehelg.. Annika

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Vilka mysiga skåp! Helrätta! Den lilla struten med enris - hur gulligt som helst!
Ha en bra luciahelg!
Carin

Viola sa...

Nog har du gjort underbara fynd i götet..) så vackra skåp med de mörka tapetfärgerna, det ser verkligen fint ut i kapprummet, hoppas nu att ni får en skön luciahelg, KRAM