onsdag 9 december 2009

Lutfisken blötlagd??!


Hej på er, har ni lagt lutfisken i blöt så här på Annadagen??
Nej ,det har sannerligen inte jag gjort, för det vore onödigt arbete, då ingen äter lutfisk här i huset....istället passar jag på att gratta min mamma, som heter Anna i andranamn...en go bloggvän (lilla Filipendula) samt närmsta grannen här, grattis på namnsdagen!!:)

På lilla blå bordet i salen , där en massa jox trängs, så är julpyntet enkelt...en liten enriskvist samsas med en snöbärskvist i en gammal vas gjord av en fot till en fotogenlampa...en terrin med vita hyacinter som sjunger på sista versen...räcker gott.

Pardörrarna har fått halmhjärtan, här är julen traditionell och enkel.....


Lillman fyllde ju 5 år i går...här är han alldeles nyvaken och provar in nya saccosäcken som han blev väldigt nöjd med!:)




Här blåser han ut ljusen på sin tårta som vi bakade igår, jag och Eskil, han har gjort marsipanpyntet alldeles själv!

Han har också gjort sig fin själv, tomtedräkt!?, dagen till ära, haha!
Nu sitter han och leker med sina nya leksaker , en massa playdoo, med apparater för både det ena och det andra, som han fått av Farmor, och mormor och morfar....så kul så han har inte tid att äta ens!

Själv ska jag ta en kopp kaffe nu, och senare idag, hoppas jag få sprutan mot svininfluensan, det var slut på vaccinet förra veckan här....
ha en fin dag!

5 kommentarer:

Viola sa...

Visst är det finast med det enkla, håller med dig när det gäller julpynt, en mysig födelsedag hade ni igår ser jag, själv fyller både äldsta sonen och jag denna månad...så det blir släktkalas verkligen..ha det gott, kram

Fågel Blå sa...

Godkväll i stugan!
Vad fina saker du har på det underbara bordet!
Och roligt verkar ni ha haft på din sons födelsedag, så god tårtan ser ut!
jag fyller också nu i decembermånad,närmare bestämt på Lucia dagen, jag och min man skall åka iväg på fredag vi har bokat in oss på en helgwekend på Vadstena Klosterhotell!
Det skall bli Kul!
Kram Kathrine!

Marie sa...

Ingen lufisk på gång här, ingen som äter det i detta huset heller.

Så många fina saker du har där på ditt blåa bord och grattis till 5-åringen så här någon dag i efterskott. Låter som om han hade en fin födelsedag!

Här blir det lite kalasande till helgen då min ena lillebror fyller år.

Ha en bra torsdag Marie!
Kram Marie

livet på utanäs sa...

Hej !

Åh , vad mysigt ni har det =)

Jag gillar ditt bord med "jox" skarpt , verkligen fint !

Ha det fortsatt bra i julstöket =)

Kram / Sussi O

Rummet för välbefinnande sa...

Ett stort grattis får du hälsa till Eskil! Kan tänka mig att han försvunnit in i "lek-landet" för ett tag framöver nu.

Så mycket fint du har Marie, alltid.... Du är fena på det där extra du.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Mia