söndag 29 augusti 2010

Söndag, vilodag???!!!


Söndag...de där söndagarna som fanns förr i tiden, när man skulle vila och inte härja runt som ett skållat troll, vart har de tagit vägen??
Jag vill bara sätta mig ner och läsa en bok....men när huset är upp och ner, tvätt ska sorteras, tvättas ,hängas varje dag..... ungar, hund, katt ,loppis öppen, middag ska lagas, en son ska på match....den där tiden finns ju aldrig...eller så tar man sig inte tiden....gör ni det?
Jag har vansinnigt svårt att koppla bort allting när huset är upp och ned...kanske man borde gå nån kurs...?!
Och så regnar det hela tiden...fy attan...jag tror jag har en väldigt pessimistisk dag....undrar om jag inte ska ta och läsa färdigt den där boken ändå......?
Ha det!

2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej på dej!
jag känner likadant!
Alltid en massa måsten!!!!
Svårt att koppla av när allt står på ända!!!!
Önskar dej en fin Söndagskväll!
Kram Kathrine

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Hihi, ja visst vill man vila en söndag men det är ju i stort sett omöjligt. Fast jag ska erkänna att idag har jag tagit det jäk... lugnt. Var på countryfest igår.

Vilken underbar hylla du visar med fina ting på.

Ha det fint
KramKram
Lotta