onsdag 15 december 2010

Vit jul...?!


Tänk att det snart bara är en vecka kvar till Jul....jag gjorde ett litet ryck i söndags då jag var ledig, och vi skulle ha lite kalas för lilleman, så lite jul har det blivit, men mycket återstår...nu ska jag vara hemma och måla rullgardiner ett par dagar, så det lär inte bli så mycket julpiffande, barnkalas lär få bli efter jul.... vita julstjärnor brukar vara ett stadigt inslag i vår sal ,annars är det mest ljus,lummer och små granar.


En riktigt gammal tomte från 1800-talet har fått äran att vara framme...annars har vi inte mycket tomtar....ja på barnens rum får de frossa som de vill förstås!:)
Nu har jag dock fått mig en mörkröd amaryllis ,och den ska få ståta i en mörkröd plåtkruka tror jag, så det blir lite mera rött här:)
Önskar er en fin onsdag!

6 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Ååå, er sal är jag riktigt avis på, så stor och härlig!
Japp, vita julstjärnor och röda amaryllisar.., det är jul det!!!
Har du fåt många beställningar på rullgardiner nu eller laddar du upp för julklappshandlingarna?

Idag skall jag försöka få till ett lussebak.., om jag hittar saffran.
Igår var det slut i alla affärer...
Hoppas du får en skön onsdag.
Kram till dig
Marianne

Weronicha sa...

vad vackert ni har det :) blir lite lycklig i magen varje gång ja ser dina kort :) tack för att du delar med dig <3

Anne-Lie sa...

Hej vännen!
Vilka vackra och stämningsfyllda bilder!!!Såååå mums!!!
Kram på dig!!
Anne-Lie

Linnea sa...

Önskar dig oxå en riktigt trevlig onsdag :)

Kram Helena

Mariette sa...

Vad vackert...

Nej, kanske inte lätt att hinna med barnkalas innan jul(!)...

Hoppas du blir nöjd med din vinröda amaryllis...här blommar två vita i köket.

Kram Mariette

Marias Hörna sa...

Hej i stugan. Vill bara titta in och säga hej. Ha en god dag nu regnar det hos mig..attans också. /Maria