söndag 1 maj 2011

Nytt i butiken!


Hej på er!
Hoppas ni har en bra ledig dag...här ska snart målas rullgardiner, hinner inte med så mycket i veckorna då jag jobbar heltid i min butik...en hel del nytt finns i butiken Hemtrevnad...däribland en helt underbar piedestal från 1800-talets sista del...och så har vi blommor i mängder förstås, både för inom och utomhusbruk....


Piedestalen är stor och maffig och har ett mönster inskuret.... här pratar vi äkta slitage:)!!




Det har kommit in flera kronbaljor i zink, de påminner om 1700-talets glassköljare, tänk så vackert med Mårbackor i!
Den gustavianska soffan i original går inte av för hackor....färgerna är underbara!




Titta på denna knopp, kan man bli annat än lycklig!?!!:)

Hemtrevnad, Enetsvägen 3 Dals -Långed
0531-41234, 0709459129





2 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hejsan!!!!
jag älskar att se bilder från din underbara butik!!!
Det måste bli ett besök snart!!!!
Ler!!!
Ha en fin dag!
Kramis Kathrine

VACKRA hem och interiör sa...

Tack för din kommentar... vilken helt ljuvlig butik du ser ut att ha!!! Ja, det är svårt att slita sig när man är egen företagare. Idag har jag ägnat hela dagen åt att inventera ett proppfullt förråd... Jag ser att du målar rullgardiner - har en undran till dig som är i denna bransch. Finns det gammaldags rullgardiner med fjäder att få tag i någonstans? Skulle behöva få tag i en ganska bred, ca 270 cm (har inte mätt exakt än...)

Ha en fin kväll!
Kram
Pia