fredag 21 november 2008

Det enkla är oftast det allra vackraste!


Måste ju visa vad jag fick för något vackert häromdagen, av min goa väninna T!
Detta söta hjärta har hon gjort av en gammal galge, och klätt med enris och satt på en julgransljushållare med litet ljus i...så glad jag blev!!


Visst är det vackert!!
Detta tycker jag är det allra finaste pynt man kan få!



Min gamla pappängel som jag köpte på Baldersnäs julmarknad för 10 år sedan, kommer förstås fram varje år till advent.



Gjorde lite ljusbuntar själv igår.....hittade lite gulnade blad i en gammal konstbok på tyska ,som är ett loppisfynd...tror aldrig att den ens varit läst........virade runt lite rött natursnöre så här till advent, och en prisma till det .....dekorativt och enkelt.
Detta var allt för idag...denna helg ska målas både rullgardiner och ett barnmotiv.
Ha det gôtt allesammans!!

13 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga, vilken goo vän du har som ger dig så vackra saker, håller med dig att det enklaste oftast är allra finast, åå vad fint den hängde där.
Kram och trevlig helg Marie / Ingela.

Tvert-om-tanten sa...

Hei! Så fin gave du har fått. Skjønner at det snart er advent når jeg leser andres blogger...hodet mitt er fyllt med innflytting, det, så det spørs hvor mye adventspynt det blir hos oss i år. God helg!
Klem

Morfars bod sa...

Hej, vilken snäll kompis du har.
Jättefint hjärta.
Nu till veckan är det väl ändå dags
att släppa lös pyntet på riktigt.
Ha en trevlig helg.
Mvh,V.T

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint..vilket vackert hjärta du har fått..
Du, vad roligt att syrrans hem kom med nu i Drömhem, vi har väntat o väntat, för det är ju fotat för ett år sedan nu..
Vi prenumererar inte så vi får hålla oss tills tidningen kommer ut till veckan..
Hon ska flytta nu på Onsdag...lite roligt att ha kvar tidningen sen och minnas huset..
Ha en skön helg
Kraam Anette

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt du gör det. Nu kan man ju börja tjuvstarta eftersom advent närmar sig med stormsteg.
Hjärtat var så fint. Vilken snäll vän du har.


Kram Ullis

annashusidingtuna sa...

Gullig vännina du har, det är sådana presenter man uppskattar mest, de som någon gjort själv.
Kram Anna

Karin Lindström sa...

Hej Marie!

Vilken rar vän du har som gjort det fina hjärtat åt dig! Jag tycker också att det enkla är allra vackrast. Idag har jag gjort en lingonris krans. Den blev faktiskt fin, ska göra en till och ha dem ute på verandan tror jag!

Ha en rikigt skön Söndag!

Många kramar
Karin

lottens vita och gröna sa...

hallå där! håller verkligen med dig, vilken oerhört vacker gåva!!! hihi den tyskaboken kom ju till användning nu..verkligen vackert arrangemang! är nästan galet julpysslig nu, det är tiden så här innan som är den bästa!tack rara du för din varma hälsning! varmkram lotten

Hagbacken sa...

Å vad flitig du är vännen! och vilken fin gåva du fick! Förstår att du blev glad! Och så fint bokmärke!

Kram på dig//Linda

mig & alice sa...

Hej min vän.

Men herrejisse vilken underbar present hon kom med din vän!!
Det är ju så att man blir lycklig.

Jag har precis samma pappängel som du och jag ääääälskar den :-).

Hoppas att din helg har varit toppen!

Kraam
Melinda

Anonym sa...

Hallojs! Vilken fin present och så käck idé! Passade ju så fint i ditt fönster. Ja, du har också gått igång på julen ser jag...ja nu är det bara att hänge sig, eller hur! Helgen har varit underbar, så nu känner jag upp till tänderna beredd på att ta tag i julbockssamlandet :)

Marie sa...

Vilken fin present du fick av din goa vän! Håller med om att det enkla oftast är det vackraste!

Ha en bra adventsvecka!
Kram Marie

oumberligating sa...

Vilken trevlig blogg och vilken trevlig affär du har, det är ett bra forum det här att visa upp sig ibloggar, jag har ingen butik än, men vi får se vad som händer. Har just nu två bloggar på gång en allvarlig om en smärtförening som jag startar upp och en lite "glittrigare" bägge lika viktiga på sitt sett, jag tror att du förstår vad jag menar mvh Peter!