söndag 16 november 2008

Gardiner igen...både rutigt, guldigt och rullgardiner....


Denna helgen har det varit fullt upp med lite av varje, så jag har inte hunnit ta så många kort...och jag har verkligen inte lärt mig kameran ännu heller.....
Här är i allafall hallfönstret i trappen, där min fina rostiga byst, och rostiga ljusstake står....tanken är ju att det ska upp fönsterfoder här någon gång också.
I fönstret har vi hängt upp en mall till en handmålad rullgardin som finns att köpa av mig...den är målad i guld och grönt .
Svårt att få till färgerna ordentligt på bilderna tycker jag....




Det bidde lite nytt i fönstret i rummet igen...funkade inte med ett par stooora änglavingar, så det blev ett par gulfärgade träfåglar istället.....sen fick jag upp ett par gamla längder med lagerkransar i guld också.....lite torpigt rutigt och så lite guldglans....blir lite kul tycker jag, sen tog det upp färgen på soffan bra också.



Någon ville se hela soffan.....ja inte allt hade ens kommit med på bild....men här är en del.....
Nyaste Vakre Hjem också...blev faktiskt besviken för första gången på den... flera reportage(4 st) som man sett tidigare...




Och här en annan del, haha!



Måste avsluta med en bild på vår duktige son, som sålt så många jultidningar, så att han fått en fyrhjuling....premiärturen var idag!
Hade även hängt upp lite fler gardiner inför advent, men de hann jag inte plåta....

Allt för idag!
Ha det gôtt!

16 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt med lite mer bilder från ditt hem. så duktig son du har. Nu är han väl nöjd när ha kan köra runt på sin fyrhjuling.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Fint i fönstret du! Du det var mig allt en baddare på att sälja jultidningar det!

Morfars bod sa...

Så himla snygg rullgardin.
Att du får till så bra bilder, jag tycker allt blir för mörkt när jag
fotar inne.Vilken duktigt kille du har, man får allt ligga i bra för en sån fin premie.
Mvh, V.T

Nostalgia & Kuriosa sa...

Hej igen Marie. Vad fint du gör det hemma. Jag fattar inte att du hinner med allting.
Ha en trevlig vecka.
Kram från Harriet
PS. Jag har lagt in lite nytt på min blogg.

Hagbacken sa...

Åh vad duktig di son varit! Alltid en fröjd för ögat att titta in här, du har så fint!

Kram Linda

Viola sa...

Här är någon som nu får se soffan, blev ju fin med virkad pläd, passsar väl in i färgskalan hemma hos dig, gillar ditt trappfönster med de rostiga vackra sakerna, förstår att sonen är lycklig, ha nu en bra vecka, kramar från VIOLAN

Vit Gladiolus sa...

Du har gjort så fint! Å snygg rullgardin!
Kram

Gnistrande snö sa...

Grattis till den lille duktige försäljaren, imponerande driftighet.
Du är verkligen jätteduktig på att måla och teckna, så många fint målade rullgardner i din butik.

Kram
Katarina

mig & alice sa...

Men då har din son varit duktig och legat i...grattis till honom vad lycklig han ska vara :-).

Härma på du bara, det är väl det vi finns till för varandra för, inte sant :-).
Ha det gott.
Kraam
Melinda

Anonym sa...

jodu, julmysa är jag bra på, men det tog ut sin rätt idag kan jag säga...Hörde att lilleman inte var lika nöjd med att stora E fått en egen fyrhjuling...bara att åka till tomten och beställa :) Hade också pokerspelande fönsterputsare igår ;) och så fixade han mattvätten - kan rekommendera till stora mattor! Här spelas Dean och Franki gamla evergreens....I dreaming of a white Christmaaaas....

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Ja, det er godt å være hjemme igjen, og godt å være en blogger igjen også!
Har ikke sett nyeste nummeret av Hem & Antik, pleier å kjøpe det over grensen, da blir det litt rimeligere. Er ikke så ofte i Sverige selv, men sender med røykerne i familien...
Som alltid fine bilder fra hjemmet ditt!!! :-)

Klem

Anonym sa...

har blivit nåt vajsing med kamera kontra datorn, får inte in bilderna och jag har inte tålamod för att ta tag....bättre att du får se dom live :) Visst är det härligt med julmusik! Verkligen stämningsförhöjande. Vilket sabla oväder det var i förmiddags - usch! Idag R Feber, A lite bättre och min hosta vill inte ge sig. Fick åka hem lite tidigare och se om kidsen. Nu ska jag gå och powernapa lite, känns helt nödvändigt.

Millas hem sa...

Du är så himla duktig med dina rullgardiner!
Och jättefint har du gjort i fönstret!
Kram C

Mjuka sa...

Wow så duktigt av din son, inte illa! Ha en fin kväll
kramar M

Marie sa...

Så fint i hallfönstret med rullgardinen och de rostiga sakerna och vilken duktig son du har!

Ha det bra!
Kram Marie

Ps. Jo, badrummet finns i butiken, helt fantastiskt vackert!!!

Annika sa...

Väntar du lika mycket på advent som mig tro????? här kliar det i fingrarna... alla stakar o ljus... dukar o smågrejer man vill ha fram.... du visar så vackra bilder från ditt hem..... som vanligt...:) Kram Annika