onsdag 25 november 2009

Redo för advent i mina köksfönster.


Någon mästerfotograf är jag verkligen inte, (hur man nu skulle kunna bli det med mobilkameran?)men igår kväll fick jag upp mina gardiner i köksfönstret i allafall, dessa har ni säkert sett förr, de är antika och köpta på en auktion förstås...ljusstaken i fönstret målade jag häromdagen och den blev inte vit!?...utan mörkare röd...insåg att stjärnan jag brukar ha inte funkade med rullgardinen, så då fick det bli en gammal traditionell ljusstake istället.

Kappan sitter i det andra fönstret, annars ska den hänga över längderna , men nu har ju vi två fönster och då får man göra så här.... undrar om maken kan se att det ÄR dags att få upp den där hyllan över fönstret NU??

Den maffiga kandelabern som vi fick när vi gifte oss av goa vännerna...står på bänken i köket nu, ni må tro att det är fint att tända den på kvällen...men det får ni se en annan gång...

Igår fick jag hem en sååå fin strut med antik spets på, som jag köpt av goa Kathrine med bloggen fågel blå...tyvärr blev bilden för mörk nu, så den får jag visa i morgon...
ha en fin dag!!

9 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hejsan hoppsan..nu har jag inte kikat in här på ett tag..det märker jag nu..för oj..vad mycket fint du gjort..strutarna gillade jag..försökte kika vad för slags papper du använt dej av..gardinerna..så vackra..snyggt med rött mmm..ska nog ta fram min röa gardinkappa med änglar på i år oxå med linelängderna till..fast det kan jag inte visa på bloggen:)..änglar ja..det är ett måste hos mej med..
ha en skön dag...kram..Pia

Pilgården-Susanne sa...

Juligt! Ser sååå hemtrevligt ut! Vad fint gardinerna passar ihop!
Kram Susanne

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Marie. Så fint du har gjort det.
Önskar dej en fin adventstid.
Kram från Harriet

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där! Hur hemtrevligt som helst! Skulle tänka mig att sitta där och adventsfika, mysigt!
Carin

Viola sa...

Helt underbart blev det i köket, det där är min favorit...blir att fundera över för ev. framtida köp...i morgon ska dina underbara rullisar upp...det kommer att bli så fint, här går det sakteliga framåt, kram

Fågel Blå sa...

Hejsan!
Jösses vad fint det blev i ditt köksfönster,ser så mysigt ut!
Det är så roligt nu när man får pyssla.....och göra fint, jag var in till stan idag och handlade lite blommor, julstjärnor och julrosor! Och självklart ett gäng hyacinter, så nu blir det genast lite juligare inne!
Kram Kathrine!

Marie sa...

Hej Marie!

Åh, så mysigt, hemtrevligt och juligt det ser ur hos dig, fick en sån där pirrande julkänsla i magen när jag såg dina bilder. Ska se om jag inte kan få upp några adventsstjärnor i fönstren nu ikväll, längtar!

Kram Kram
Marie

Lisa Marklund sa...

Vilken läcker kandelaber du har
:-). Kul att du hittade till SIB, jag lägger in dig som medlem nu och du får gärna länka med SIB"blomman".
Välkommen i gänget :-)
Kram Lisa

Unknown sa...

Så fina gardiner du satt i dina
fönster och så vacker kandelaber
du har,jättefin!

Kram Maria