fredag 26 februari 2010

Fredag ..igen...


Ja jag säger det igen...veckorna rinner iväg...var det inte fredag nyss?
Men jag klagar inte, fredag är en underbar dag:)
Mulet är det dock idag, och mina bilder är verkligen grå...men jag har målat ett par nya rullgardinsmönster i veckan...allt i mellan andra gardiner.... går att beställa via min hemsida som ni vet!
Gillar ju som ni vet gamla bonader och ordspråk, där kommer denna inspiration ifrån.

Blominspirationen kommer från vår halltapet!

Kan väl vara trevligt att hälsas välkommen så här:)!?


Denna bild tog jag häromdagen då solen sken...Forsythiariset är så grönt och vackert , men i år blev det inga gula blommor, någon som vet varför det blir så ungefär vartannat år?
Här har vi nu blötsnö och kommer nog inte upp för backen med bilen igen....och snart är det Mars...till veckan har barnen sportlov, då vill vi gärna ha snö kvar...men sen får det gärna bli vår!
Ha en fin helg!


6 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej! Jag har ju tittat på dina rullgardiner hur många ggr som helst och nu börjar det luta åt att jag vill ha något målat av dig.
Ska mäta mitt fönster i stugan och kommer att återkomma! Gillar den med God vän är alltid välkommen...
Ha det så gott och trevlig helg!
Carin

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag kikar också in och njuter av dina vackra rullisar.

Ha en fin helg

Kram Viveka

Körsbärshöjden sa...

Rullgardiner kanske vore något för köket..men först ska det målas om..bara taket,lister och väggar...
Men idag har vi vår..härligt !!

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Mmmm ljuvliga rullisar. Om två veckor flyttar jag till "nya" lägenheten och då återkommer jag ang rullis till sovrummet.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Vita små hjärtan sa...

Så jättefina gardiner!
Du är så duktig.
Å vårigt och mysigt med gröna kvistar!
Kram Agnetha

Anonym sa...

Ett litet tips bara ang. forsythian. Om man vill frisera sin buske, så ska man göra det direkt efter blommning, annars klipps knopparna bort till nästa säsong.
kanske det har varit ert fall..?
Mvh
Madeleine