tisdag 8 april 2008

Blått i vardagsrummet,paket....och så lite Eskil igen....


Nu har det kommit in lite blå inslag i vardagsrummet,det kan ju
va lite kul att förnya sig, så här på våren.....
Blommor i en gammal soppterrin.


Stolen här är ett loppisfynd, har inte köpt nåt överdrag ännu,
så det fick bli ett gammalt örngott på sitsen så länge....
(Varför kan inte jag sy , när överdragen jag vill ha kostar 298 spänn!!!!
Vi har 8 stolar!!!!!)


Här är själva roten till det blå....
Spegeln kom Guben hem med till mig, på min förra födelsedag!!
Han är allt bra gullig ändå.....
Ytterligare en blomma i en gammal terrin.
Fotogenlampan är ett auktionsköp... skriver inte fynd, för det var det sannerligen inte....gav 1100 spänn för den!!!!
Men den är rolig att ha ,då den kommer från granngården här i Rud!



Ja ,nu var det inte mycket kvar av hortensian , som jag hade i urnan...
Det fick bli en murgröna istället, den tål kanske solen bättre.....


Sparade dock lite av hortensian i en krona, hoppas den torkar fint...


Idag blev jag väldigt glad när jag hämtade min post.
I brevlådan låg nämligen ett paket från Linneagården!
Jag hade nämligen turen att lämna högsta budet på hennes auktion för ett tag sedan.


Se vad gulligt hon skriver.......


I paketet låg dessa små söta keramiktavlor!


Nu blev det allt en suddig bild....men ni ser att jag redan visste vart de skulle hänga!!
Det ser likadant ut på andra sidan fönstret.


Närbild (herregud vicken överflödig kommentar....?!)


Osså var det lite Eskils rum igen.....(Nu har ni väl tröttnat snart??.........)
Men nu var det så att jag var inne på Spets och snor häromdan, då hittade jag ett tips på en käck vimpel ....I PAPPER!!!! Hur bra som helst för en som är allergisk mot nål ,tråd och symaskiner!
Nu hade vi inte så mycker papper hemma, eftersom mina pysselgalningar till barn använt nästan allt... men men det fick bli så här, och Eskil är väldigt nöjd.


En riddare har naturligtvis häst!


Måste bara visa att Eskil har en egen blogghörna!
Han har pyntat själv!


Så här glad var Eskil att få vara ute idag....Han har ju vart sjuk länge nu...
Men nu har han ingen feber, och humöret är på topp!!!!


Idag hade vi som så ofta sällskap av Flora ute.......
Det är min bror med familjs katt.
Ja, det var den sista bilden för idag...
Och inget å bju på idag heller.....
Nej, nu ska jag ta och hålla igen.... jag ska bara ta ett par fullkornsskorpor (Jo, det ÄR sant)
Inget kul att bju på dock.... ni får fantisera om nåt annat!!
Ha en härlig kväll!!














18 kommentarer:

Noll54/Eva-Karin sa...

Visst är det roligt att få in någon färg när våren kommer. Allt för en förändring. Vad vackra terriner du har. Perfekta till blommor!! Älskar såna urnor med öron,var den vit eller har du målat den?

Ha det gott !!! Eva-Karin/noll54

Tidsmästarinnan sa...

Milde tid, jag kan titta på alla bilder hur länge som helst!!!
Så fint du har och gör!
Stor kram
S
(och en extra liten hälsning till gobiten Eskil)

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men jissus vilka underbara bilder du visar! Så fint du har!
Ja jag var ju så duktig att ja sydde alla mina stolsdynor...men du ska veta att det var de två värsta dagarna i mitt liv =)

Kram Anita

Anonym sa...

Fina bilder. Du fixar säkert till dina stolar på bästa sätt utan symaskin....jag är helt säker. Gött att lillman är frisk igen!
Fullkornsskorpor????

Gårdsromantik sa...

Vilket vackert rum - och karl´n har ju bra smak!
Gilar sonens blogghörna ;-)

Kram Maud

Goa sa...

Hej!
Alltså vilka underaba bilder! SÅ fint du har...åh, jag bara gillar det massor. Allting! Så ljuvligt!
Gillar dina terriner skarpt, de är så himla vackra! Ja, så skulle jag kunna fortsätta..:)

Ha den bästa dagen trots snön..;)
Här skiner solen just nu och fåglarna kvittrar...nice!

Kram på dig!

Lavendel & Romantik sa...

Ser ju väldigt fint ut...Och fotogenlampan var ju jättefin ju...även för 1100:- tycker jag Kram/Majsan

Stina sa...

Tanten har alldeles för fina möbler. Skicka hit dem...:-) Kram

Stina sa...

Där finns det mycket som jag vill ha. Jag kommer någon dag och pekar ut allt, så kan ju du bära in det i släpvagnen. Eller släpvagn förresten. Det blir nog DHL.:-D Puss

Poppins sa...

Hej! Tack för besöket hos mig. Kul att kika in i Rud och se hur fint ni har det.
kram

Solsjö - Under en vind sa...

Du har så välfyllda inlägg så man får massor av inspiration!

Vilka fina små dekoratoner du fick från Linneagården!

Sött på sonens rum och dina blåa detaljer är såå fina!

Ha en bra dag! Kram!

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint du har det..alla detaljer o allt..jisses...
Och vilka fina små tavlor..
Du..vi säljer jättefina volang dynor till stolar..för 149:- st
Vi öppnar vår web butik snart..så håll utkik på min blogg..
Kram Anette

Handplockat sa...

MUMS vilka bilder
jag bara NJUTER

Stina sa...

Jag läser aldrig tråkiga inlägg. Haha...

puss på dä!:-)

Living by Milla sa...

Hej Marie !
Tack söta du, för din omtanke, den värmde !

Åååh, säger jag bara, vad vackert ni har det!! Och Eskils rum var såå fint, smart med pappersvimplar !:)
Jag har en sak till dig...

STOR kram
Camilla

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan... japp det har blivit en del stakar nu... men fler ska det bli.. hoppas jag?
Jag måste säga att jag gillar din urna i fönstret, sån skulle jag vilja ha,, hmmm...

Ha det gott

Kramar Daniel

Lisas torp sa...

Hej!

Åh, så många fina gamla saker du har i ditt hem! Den där urnan med murgrönan....den blir jag nästan sjuk av...så vackert!

Kul att få titta in här! Tackar för titten hos mej!

Lisa

Marie sa...

Du visar alltid så många fina bilder! Vad fina terriner du har, passar ju perfekt att ha blommor i dem och din urna är också jättesnygg!
Hihi, innan jag gifte mig hette vi likadant ser jag på paketet. Vilka fina tavlor du köpt av Linneagården!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Ps. Gillar Eskils blogghörna!