måndag 28 april 2008

Nya utemöbeln.


Sådär ja, nu har jag äntligen fått in en bild på skönheten i trädgården!
Den här fina utemöbeln hittade vi alltså på Ikea häromdan.....(ja, ska sanningen fram, så hade jag sett en glimt av bordet i Sköna Hems sommarhustidning, så då var jag ju tvungen att titta lite närmre på den).......och tänk Guben tyckte den var lika tjusig han!!!
Nu är ju egentligen drömmen gamla fina gjutjärnsmöbler.......men se de pengarna har inte vi......
då får man göra det bästa av situationen, och det blev denna prisvärda grupp!!
Och NÄR vi vinner på V75, då kan vi ju ställa den här gruppen i ett mörkt hörn av trädgården...haha!!


Kolla in de snygga plastgavlarna!!



Hittade den här söta flaskan på Ikea också, finare än en tillbringare tycker jag....
Här ser ni också loppisglasen jag inte kunde visa i gårdagens inlägg,
hittade 3 st likadana......5kr st!
Eskil och jag var ju tvugna att inviga möbeln idag...då fick det bli lite saft och frukt....
Eskil tyckte det var väldigt festligt, eftersom han inte brukar få saft till vardags!



Här syns glaset lite bättre.......och mammas gullonge håller sååå duktigt i finglaset !



Avslutar med en bild på vårkragarna, som nyss slagit ut i slänten.....
Ha det gôtt!!!

31 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Den där gruppen var ju hur fin somhelst - passar absolut i vackraste hörnet!
Man skall ju egentligen inte fråga men ....vad kostade den?
Kram Maud

me and alice sa...

Vilken snygg trädgårdsgrupp!
Och vad fint ni bor... Ser att ni också har en sån där vacker studsmatta, vi också!*fniss*
Ha det så bra!
kram Susanne

MODERN COUNTRY sa...

Haha, V75 ja..Og jeg sier at jeg MÅ vinne på Lotte de nærmeste ukene. Så kan jeg kjøpe meg hus :))
Men en ny fin gruppe trenger du jo egentlig ikke, den du har er jo fin som bare det!! Å så vakre glass og den fine flasken fra Ikea (OJ!!). Ja, og jeg må ikke glemme ditt lille gull :) Mysigt!

Klem Aina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den trädgårdsgruppen är ju jättefin! Man kan inte tro att det är plast på sidorna...
kram
Marie

Hem och Lycka sa...

Snyggt, snyggt, snyggt..! kram!

"M" sa...

TRädgårdsmöbeln var superfin, den skulle ju passa jättebra hos oss...men får väl ha vår gamla möbel som vi fått och som jag målat blå som vårt hus....

Stina sa...

Superfina möbler.

Du kan väl säga till när du kommer till Dalarna så att jag får komma och glo på dig.:-D Puss

Stina sa...

Haha...det tror du bara.
Ta på dig blöja och hjälm ifall du ramlar baklänges.:-D Puss

My Lovely Things sa...

åh vilka vackra trädgårdsmöbler..så mysigt det ser ut när ni sitter och fikar...
så fina glas du fyndat..
ha det så gott..
kram anna

Helene på Rörvik sa...

Så mysigt ni har det i trädgården med saft och bulle. Trädgårdsmöblerna är jättefina!
Må så gott!
Kram Helene

Hagbacken sa...

Jättefina möbler, vad roligt!! IKEA har mkt bra, fint till bra pris-handlar ofta där! Har även jag den fina flaskan....

Såg väldigt härligt ut att sitta ute ocg fika, skönt att man kan börja göra det nu!

Kramizzz...

Annika sa...

Jisses vad fynd Du gjort! Mycket fina saker. Utemöbeln var ju också
helt underbar. Härligt med fika i finglas. Fat på fot är ju alltid poppis hos små kottar. Iallafall har alltid mina tyckt det varit storkalas när glasen haft fot.
Ha en skön Valborg. Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Hej!

Trädgårdsgruppen var jätte fin. Plast på sidorna? Det syns inte alls. Härlig blogg du hade.

Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Hej Marie!

Jag är så nyfiken på vad du gömmer för fint i dina skåpar. Kolla in hos mig så får du en utmaning.

Kram Maud

LOPPISLIV sa...

Nämen har de såna fina utemöbler på Ikea???? och vad skriver du...plast??? det kan man då inte se.....Jättefin var den....Önskar dig en härlig valborg...Kram Paula

Karin Lindström sa...

Hej Marie!
Härligt med det här underbara vädret och med ny vacker trädgårdsgrupp. Den ser jätte fin ut. Kan kanske få en sån nu när min man eldat upp min älsklingssoffa!!

Vi har också en studsmatta, och den kommer alltid ivägen när jag ska bloggfota ute på min veranda, fniss. Den är i vilket fall toppen för barnen,åh vad dom hoppar.

Ha nu en riktigt härlig Valborg!
kramar
Karin

Goa sa...

Hej goding!!
Vilken fin grupp..hur fin som helst!!
Och den passar så bra i din vackra miljö...)

Och så din lille plutt, så söt han är och så nöjd han är med saften...mysigt!!


Största kramen och en härig Valborg till dig...

Goa sa...

...härlig förstås!...inte alltid lätt att vara utlänning...)
Kram igen...

Livet och träning sa...

Jätte fin trädgårdsgrupp,
härligt när man äntligen kan börja sitta ute och fika.
Trevlig valborg y.

Anonym sa...

Kanonfin! Där kommer att du och lillgrabben spendera några timmar i vår...mmmm...vad härligt. ha,ha,ha,det var märkligt detta med syrenernas skillnad på 300 m. avstånd :) men efter dessa dagar har det säkert knoppats i Rud också! Vi kanske ses i morgon kväll vid brasan? Åker till Mora på torsdag - har du tips på "måste besöka" om jag skulle få någon timmes lucka i matchschemat!

Gårdsromantik sa...

Hej igen!

Glöm inte att ta med den fina loggan - jag gjorde det men nu finns den i mitt inlägg övert!

Kram Maud

Annaewa sa...

Hej, gruppen är ju jättefin! Och glasen var superfina och gullongen me! Kram från finikanten! Lycka till på v75!

Stina sa...

Tokfia där...Jag kommer och fikar idag. Var beredd!:-D Puss

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan.. Tack för de fina orden...

Ha en underbar Valborg
Kramar Daniel

Anonym sa...

Va fina! Ser inte ut som IKEA. Ser inte ut som plast heller för den delen..

VIKTORIA sa...

Hej, hittade hit med hjälp av Karin Lindström som tipsade om den fina trasmattan (jag har en hang up på trasmattor) i inlägget "Svart är läckert". Mattan är verkligen fin (sparar en inspirationsbild på min hårddisk om det är ok med dig), men inte bara den utan hela dit hem ser väldigt fint och hemtrevligt ut, liksom din blogg. Ha en skön helg,

Handplockat sa...

mums vilka bilder
ha en härlig första maj
kram från mäj

Pernilla sa...

Vad roligt att du hittat in till min blogg! Ni verkar ju ha ett jättemysigt hem, insidan var verkligen inspirerande! Jag blev särskilt förtjust i er hall med den underbara tapeten! Ska bli spännande att se vad ni hittar under eterniten på ustidan, det kan säkert finnas en riktigt fin gammal panel där!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men det ser så mysigt ut...jag vill också ha ett glas saft =)Gruppen var ju superfin!

Du har en utmaning hos mig!

Kramisar Anita

Gårdsromantik sa...

Jag hade samma problem med den där vackra loggan. La först upp mina egna bilder och publicerade. Efter ett tag ändrarde jag inlägget och la upp loggan - då gick det!

Jag är inte teknisk - men jäkligt envis!

Kram Maud

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Möblerna var ju kanonfina, blir perfekta att fika i hela sommaren
Ikea har mycket bra bas grejer Kram//Marie