söndag 27 april 2008

Tjuvkik......och gårdagens fynd.


Idag blir det bara en liten tjuvkik på vår nya trädgårdmöbel.....
Som ni ser har inte vädret varit sådär superbra idag , så jag väntar med att visa resten....(Det sägs att det ska bli 20 grader varmt imorgon...)
Det har varit lite hektiskt idag , så bilderna är mörka för jag fick inte tid att plåta förrän nu ikväll.


Här är vår nya dörrmatta till bakdörren, rätt snygg tycker jag..... och en bråkdel
av priset på den förra vi köpte....
Den här kostade 79 spänn på Rusta!



Åååhhhh min nya söta röda kaffebryggare......
Köpte mig en ursnygg pearlwhite OBH-Nordica bryggare i somras....
Den är redan sönder, och eftersom den köptes i Örebro, känns det inte kul att gå till en handlare här, för att få ut på garantin...kanske dumt, men det känns lite konstigt....
Därför köptes en ny bryggare, och snygg var den i färgen!!



Nu blir det några loppisfynd!!
Äntligen kom vi igår iväg till Karlstad....och eftersom inga loppisar är öppna runtomkring här....så var det riktigt roligt att fynda lite......
Den här söta vasen passade så bra i sovrumsfönstret, och blev min för en tjuga!



Snygg lite rosatonad Turbinljusstake, kostade 10 kr!!
Duken kom fram ur gömmorna, den har min mamma broderat ,fin va!!



En ursöt liten barnmangel, väldigt sliten men funkade bra ...
Eskil har manglat hela kvällen!
25 kr kostade den.
Ta gärna en extra titt på den lilla duken, det är en liten näsduk som min mormor broderat.
Den har använts till att torka mina barn i håret efter dopet.....
Tycker det är kul att använda så vackra saker, istället för att låta dom ligga i skåpen!!



Något bucklig jugendbricka i koppar, 10 kr.
punschglasen i bakgrunden syns lite dåligt, men de har toile de juy tryck, som jag tycker är väldigt snyggt...köpte 4 st i olika färger, 5kr st!



Söt liten ram 5kr!



Tennpokal 10 kr!
Tänk er den med en rosenkvist.......



Avslutar med två söta sherryglas, 5 kr styck.
Köpte några glas till, men de får jag visa en annan dag, då de redan är provdruckna
och befann sig i diskbaljan.....
Ha det gôtt!!

12 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilka fynd du gjort - du vet ju vad som är lite extra har jag förstått.

Snygg kaffebryggare - matchar ju ditt kylskåp perfekt!

Kram Maud

Lea sa...

Hallojsan!
å vad jag har missat en massa på en vecka... härlig läsning och ögonfägring. Vilket galet fynd den där ljusstaken var..sjukt! Man gör nog bara ett sånt fynd en gång i livet. Och nu har du varit och gjort en massa trevliga loppisfynd igen...härligt. Jag har faktiskt också fyndat en del i helgen, Lions hade en storloppis här i stan i dagarna två. Kul värre!
Ha det bra i solskenet!
/Lea

Tidsmästarinnan sa...

Men oj vilka fynd!!
massor med vackert att kika på här idag.

(Om mina stolar jag målade - jo, det är bordet som jag visade underredet på!)

Kram på dig!

S

Karin Lindström sa...

Hej Marie,
Vilka fina fynd och hur billigt som helst, känns som att allt är dyrare här runt Stockholm!!
Ha en skön vecka,
kramar
Karin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hallå Marie!

Vilka fina saker du visar, kaffebryggaren är ju jättsöt! Vi har också en liknande dörrmatta som vi köpt på Rusta för flera år sedan. Gummi, men ser ut som järn... Snygga är de!

Vilka superfina loppisfynd du gjort, förstår att det kändes roligt att komma iväg!

Önskar dig en fin måndag!
Kram Hanna

LantlivsAnette sa...

Åhh du..så fina saker du visar !!
Jag ser att du har den där ljuvliga tapeten i sovrummet, min syrra har den också, det var jag som föreslog den...
Jag tror att det är vita rosenpelargoner som jag fick, dom som du frågade om, riktigt bulliga och fina är dom..
Kram Anette

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan vilka fina fynd du gjort..
Ja du jag kan inte säga nå mer.. men jag kommer att berätta det lite längra fram i sommar, vad som kommer att ske..

Ha det gott nu
Kramar Daniel

Stina sa...

Bänken skickar du genast hit!;-)

Puss

Noll54/Eva-Karin sa...

Vad du har fyndat! Tennvasen är en favorit!
Visst har vi öppet på lördagar. Mellan 10-15 du är varmt välkommen!

Ha en bra vecka! Eva-Karin/noll54

Mormors Veranda sa...

Hej! Tack för titten hos mig.
Vilka fina fynd och för en billig penning dessutom. Jättesöt duk din mamma broderat.
Ha de gott!
Kram Pling

Marie sa...

Blir spännande att få se trädgårdsmöblerna i sin helhet!

Fina fynd du gjorde på loppis! Jag blir nostalgisk bara jag läser om Karlstad. Jag bodde där i 3 år för många år sedan när jag läste på högskolan, nuförtiden är det ju universitet. Får se om vi ska ta en tur dit i sommar!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Gillar din härliga blandning av bilder!!!

Ha det gott, kram!